Mijn eerste week in Argentinië - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Tamar Pakvis - WaarBenJij.nu Mijn eerste week in Argentinië - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Tamar Pakvis - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week in Argentinië

Blijf op de hoogte en volg Tamar

02 November 2017 | Argentinië, El Calafate

Na mijn moeder vorige week op Buenos Aires te hebben uitgezwaaid, begon mijn reis door Argentinië. In een week tijd heb ik met de Djoser groep al zoveel gezien, dat ik het gevoel heb hier al een maand te zitten! Ik zal gewoon beginnen bij het begin..

Vorige week donderdag maakte ik kennis met mijn reisgezelschap. Samen met Rik (een Belgische jongen) zijn we de jongste reizigers van de groep, maar dat maakt echt helemaal niks uit! Stuk voor stuk zijn het allemaal positief ingestelde, leuke gezellige mensen. Ook qua wandelen en conditie is het een heel gevarieerde groep. De 1 is zeer sportief en de ander houdt meer van lekker eten en rustig aan. Dat maakt de groep eigenlijk nog leuker!

We begonnen de reis in Buenos Aires. Een drukke stad, met veel oude en nieuwe gebouwen kriskras door elkaar. We bezochten meerdere mooie gebouwen, een oude begraafplaats en wat mij vooral is bijgebleven is la Boca: een kleurrijke plek waar de tango nog op straat wordt gedanst. Wel erg toeristisch, maar ik vond het leuk!

Vrij snel daarna namen we de nachtbus naar Puerto Madryn. Dit is een klein stadje aan het strand. De ochtend daarna zagen we de zon opkomen vanaf de zee! Iets wat we als Nederlander niet gewend zijn natuurlijk.. erg leuk! Na deze mooie zonsopgang gingen we naar het schiereiland Valdès. We zagen zee-olifanten, zeeleeuwen, pinguïns en als toetje reusachtige walvissen! Dat laatste was beter te zien vanaf de boot, maar aangezien ik zee ziek ben werd het voor mij kijken vanaf het strand.

Na deze mooie dag reden we door naar Esquel om de dag erna aan te komen in Bariloche. Bariloche voelt een beetje Zwitsers aan, met zn mooie besneeuwde bergtoppen en grote (gletsjer)meren. De dag erna namen we dan ook een kabelbaan voor een geweldig uitzicht!

Vandaag ben ik aangekomen in el Calafate. We hadden een rustige vlucht van ongeveer 1,5 uur en al vanuit het vliegtuig hadden we een prachtig uitzicht over de besneeuwde bergen, meren en de gletsjers. Zeer benieuwd wat me nog te wachten staat! Over een paar dagen zie ik de beroemde Moreno gletsjer en zal ik een ice trekking gaan doen.. Nu al zin in!! Ik houd jullie op de hoogte.

¡Hasta pronto!




  • 03 November 2017 - 08:23

    Anita:

    We genieten van je verhalen en jouw belevenissen. Straks de ice trekking; geweldig!!

  • 05 November 2017 - 19:21

    Jan Van Dam:

    Lieve Tamar,
    Ik zie aan de fotos dat je ten volle geniet! Prachtige foto's

  • 06 November 2017 - 10:51

    Ruud En Bea:

    Tamar, mooi wat jij allemaal meemaakt.
    Hier in Vlaardingen schijnt de zon maar wordt de komende nacht de eerste nachtvorst verwacht.
    Groetjes van Ruud en Bea.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamar

Lieve familie, vrienden en collega's, Binnenkort is het zover.. Op 10 oktober begint mijn reis door Zuid-Amerika! In 9,5 week tijd ga ik backpacken door Chili, Argentinië, Bolivia en Peru. De reis start met mijn moeder in Chili. Mijn moeder? Ja! Mijn moeder! Gaaf hè? Ze is nog nooit buiten Europa op vakantie geweest, dus het zal een grote cultuurshock gaan worden.. Ik denk trouwens voor ons allebei. Ondanks de verre vlucht en de Spaanse taal, verwacht ik dat we het samen erg leuk gaan hebben en een bijzonder mooi land gaan ontdekken :-) Na twee weken Chili, vliegt mijn moeder weer terug naar Nederland en vlieg ik door naar Buenos Aires-Argentinië. In Buenos Aires sluit ik mij voor 3,5 week aan bij een groepsreis met Djoser. Patagonië lijkt me fan-tas-tisch en ik ben ook erg benieuwd naar de watervallen van Iguazu! Na dit avontuur te hebben meegemaakt, vlieg ik door naar la Paz-Bolivia. In la Paz zal ik na 6 weken backpacken Timo weer kunnen omhelzen :-D Samen met Timo reis ik door Bolivia en Peru. De Inca trail mag natuurlijk niet op mijn lijstje ontbreken ;-) Het is nog even wachten, maar dan hoop ik actief gebruik te kunnen maken van deze reisblog. Alvast veel lees- en kijkplezier toegewenst! Tamar

Actief sinds 13 Sept. 2017
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 8653

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2017 - 15 December 2017

Zuid Amerika

Landen bezocht: