Zuid Patagonië - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Tamar Pakvis - WaarBenJij.nu Zuid Patagonië - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Tamar Pakvis - WaarBenJij.nu

Zuid Patagonië

Blijf op de hoogte en volg Tamar

11 November 2017 | Argentinië, El Calafate

De tweede week van mijn reis door Argentinië zit er helaas al weer op. En wat was het een fantastisch mooie week!

Vorige week vlogen we vanaf Bariloche (noord Patagonië) naar el Calafate. Dit is een heel leuk en klein backpackers stadje met allerlei leuke winkeltjes en restaurantjes. Het ademt een hele ontspannen en relaxte sfeer. Dichtbij de stad bezochten we een vogelpark. Zelf ben ik niet zo van de vogels spotten, maar je kon ze van heel dichtbij zien wat het echt heel gaaf maakte. De dag erna vertrokken we met de bus naar el Chalten. Dit dorpje ligt midden in de bergen en is dichtbij de viedma gletsjer + meer. Het heeft een hele mooie ligging voor de bergwandeltochten die je daar kan maken. De tochten die ik heb gelopen: el pilar met uitzicht op de piedras blancas gletsjer gecombineerd met laguna de los tres met uitzicht op de fitz roy bergtoppen. De dag erna heb ik een korte wandeling gemaakt naar mirador condores (mooi uitzicht en condors gespot!!) Het was zo de moeite waard!! De fitz roy is erg vaak niet zichtbaar door de bewolking, maar wij hadden een strak blauwe lucht.. genieten!

Na dit mooie nationale park te hebben gezien, reisden we weer terug naar el Calafate om de dag erna de bekendste gletsjer van Patagonië te mogen zien: de perito moreno gletsjer. Ook heb ik samen met Paula (reisgenootje) de mini ice trekking gedaan. Blauwe meren, diepe groeven en lopen tussen een ijs spleet van nog maar enkele dagen oud. Gaaf! Het ijs is namelijk continu in beweging. Al was die beweging natuurlijk minder snel zichtbaar op de stukken waar wij hebben gewandeld.

Na deze geweldige ervaring reden we richting Chili om het park Torres del Pain te bezoeken. Het hotel waar we oorspronkelijk zouden verblijven, was een paar dagen ervoor volledig afgebrand. Om die reden hadden we een hotel in Puerto Natales: 1,5 tot 2 uur rijden vanaf het park. Een tweede domper was dat onze privé bus gebreken vertoonde en voor reparatie naar Argentinië toe moest. Ik heb daarom weinig van het park kunnen zien, wat erg jammer is. Want het is een heel erg mooi park! Des te meer reden om in de toekomst nog eens terug te gaan naar Patagonië ;-)

Vandaag ben ik aangekomen in el fin del mundo: Ushuaia! Dit weekend ga ik naar tierra del fuego (vuurland) en zal ik pinguïns gaan knuffelen. Toch wel bijzonder om in de meest zuidelijkste stad van de wereld te zijn, al is het eigenlijk "gewoon" een havenstadje met leuke winkeltjes. Deze avond heb ik king crab gegeten: de specialiteit hier! Lekker, maar wel moeilijk om open te breken door de scherpe punten. Tot snel weer.. ¡ciao!

  • 11 November 2017 - 15:42

    Anita Van Dam:

    Ik geniet van jouw verhalen!!
    Veel plezier en het is je allemaal enorm gegund

  • 12 November 2017 - 17:59

    Els Van Noord:

    Goed verslag Tamar en prachtige foto s !
    Wat een mooie reis !! Blijf genieten !

  • 13 November 2017 - 10:18

    Theres Halkes:

    Het is echt superleuk om jouw te volgen op je mooie en indrukwekkende reis.
    Mooie verhalen en prachtige foto's !
    lekker blijven genieten !!!


  • 16 November 2017 - 09:27

    Toos Van Rij:

    Hoi Tamar,
    van Timo hoorde ik van je reis, wat een belevenis en wat een mooie foto's.
    Leuk om al je verhalen te lezen, dat ga ik zeker vaker doen!
    Heel veel plezier en groetjes Toos.

  • 17 November 2017 - 14:17

    Tamar Pakvis:

    Leuk om te lezen dat jullie zo meegenieten! :-) bedankt voor de lieve reacties.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamar

Lieve familie, vrienden en collega's, Binnenkort is het zover.. Op 10 oktober begint mijn reis door Zuid-Amerika! In 9,5 week tijd ga ik backpacken door Chili, Argentinië, Bolivia en Peru. De reis start met mijn moeder in Chili. Mijn moeder? Ja! Mijn moeder! Gaaf hè? Ze is nog nooit buiten Europa op vakantie geweest, dus het zal een grote cultuurshock gaan worden.. Ik denk trouwens voor ons allebei. Ondanks de verre vlucht en de Spaanse taal, verwacht ik dat we het samen erg leuk gaan hebben en een bijzonder mooi land gaan ontdekken :-) Na twee weken Chili, vliegt mijn moeder weer terug naar Nederland en vlieg ik door naar Buenos Aires-Argentinië. In Buenos Aires sluit ik mij voor 3,5 week aan bij een groepsreis met Djoser. Patagonië lijkt me fan-tas-tisch en ik ben ook erg benieuwd naar de watervallen van Iguazu! Na dit avontuur te hebben meegemaakt, vlieg ik door naar la Paz-Bolivia. In la Paz zal ik na 6 weken backpacken Timo weer kunnen omhelzen :-D Samen met Timo reis ik door Bolivia en Peru. De Inca trail mag natuurlijk niet op mijn lijstje ontbreken ;-) Het is nog even wachten, maar dan hoop ik actief gebruik te kunnen maken van deze reisblog. Alvast veel lees- en kijkplezier toegewenst! Tamar

Actief sinds 13 Sept. 2017
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 8644

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2017 - 15 December 2017

Zuid Amerika

Landen bezocht: