Het merengebied van Chili - Reisverslag uit Pucón, Chili van Tamar Pakvis - WaarBenJij.nu Het merengebied van Chili - Reisverslag uit Pucón, Chili van Tamar Pakvis - WaarBenJij.nu

Het merengebied van Chili

Blijf op de hoogte en volg Tamar

25 Oktober 2017 | Chili, Pucón

Na een week op hoogte te zijn geweest, vonden mijn moeder en ik het wel tijd worden voor een week ontspanning met groene landschappen en vooral geen zand! We zijn hiervoor afgedaald naar het merengebied van Chili en hebben voor een week een auto-tje gehuurd. Groene bergen, redelijk goede wegen, vulkanen, mooie meren, strakblauwe hemel en tussen de 10 en 18 graden: genieten!

De eerste twee nachten sliepen we in Melipeuco op een camping (meer glamping) in een soort van grote voetbal. Onze voetbal had ook een hottub, welke met hout en een vuurtje werd verwarmd. Echt lachen. Na een week uit eten gaan, vonden we het ook heerlijk om zelf te kunnen koken. Het was wel een beetje improviseren, want de supermarkt had een beperkt assortiment. Maar ach, dat vind ik wel wat hebben! Als Nederlander zijn we verwend en kunnen we kiezen uit zoveel verschillende soorten vlees bijvoorbeeld. Hier is geen keuze, wat het leven redelijk eenvoudig maakt in de goede zin van het woord. In de buurt van Melipeuco heb je het Conguillo National parc: rijden over verharde lavastromen en wandelen tussen de monkey puzzle trees. Erg mooi!

Daarna reisden we door naar Pucón, welke aan het Villarica meer ligt met de Villarica vulkaan op de achtergrond. In dit gebied hebben we vooral niks gedaan. Boekje lezen, beetje shoppen en herstellen van de eerste week. De hoogteziekte van de eerste week had er bij ons flink ingehakt, wat betreft onze energie. Dus niks doen, lekker eten en genieten..!

Na twee weken vol avontuur nam ik vandaag op Buenos Aires afscheid van m'n moeder. Zij is nu onderweg naar Nederland en voor mij begint het avontuur door Patagonië. De aankomende 4 weken reis ik met een groep van Djoser. De groep landt morgen in Buenos Aires. Ik ben benieuwd naar de groep en naar de mensen die ik ga ontmoeten :-)

Tot de volgende blog! Xx

  • 26 Oktober 2017 - 18:16

    Tamar Pakvis:

    Leuke foto's Taam, ben benieuwd naar het vervolg!
    Kus van je moeder en mij

  • 26 Oktober 2017 - 18:18

    Anita Van Dam:

    Hai schat. Ik ben inmiddels weer thuis. Ik heb genoten van onze twee en een halve week Chili/Bolivia!!
    Ik wens je héél véél plezier met de Patagonie groep!!

  • 26 Oktober 2017 - 22:12

    Tamar Pakvis:

    Heb ook genoten! Bedankt, komt goed :-) Jullie zien vanzelf de foto's voorbij komen.

    Xx

  • 27 Oktober 2017 - 14:53

    Esther:

    Mooi foto's Tamara. Zo te horen heb je het goed naar je zin gehad samen met je moeder. Heel veel plezier in Patagonie met je nieuwe Djoser vrienden!

  • 27 Oktober 2017 - 16:19

    Ruud En Bea:

    Prachtige foto's. Wat maken jullie veel mee. Anita is weer thuis.
    Wij blijven jouw reis met veel belangstelling volgen.
    Veel plezier verder op jouw reis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamar

Lieve familie, vrienden en collega's, Binnenkort is het zover.. Op 10 oktober begint mijn reis door Zuid-Amerika! In 9,5 week tijd ga ik backpacken door Chili, Argentinië, Bolivia en Peru. De reis start met mijn moeder in Chili. Mijn moeder? Ja! Mijn moeder! Gaaf hè? Ze is nog nooit buiten Europa op vakantie geweest, dus het zal een grote cultuurshock gaan worden.. Ik denk trouwens voor ons allebei. Ondanks de verre vlucht en de Spaanse taal, verwacht ik dat we het samen erg leuk gaan hebben en een bijzonder mooi land gaan ontdekken :-) Na twee weken Chili, vliegt mijn moeder weer terug naar Nederland en vlieg ik door naar Buenos Aires-Argentinië. In Buenos Aires sluit ik mij voor 3,5 week aan bij een groepsreis met Djoser. Patagonië lijkt me fan-tas-tisch en ik ben ook erg benieuwd naar de watervallen van Iguazu! Na dit avontuur te hebben meegemaakt, vlieg ik door naar la Paz-Bolivia. In la Paz zal ik na 6 weken backpacken Timo weer kunnen omhelzen :-D Samen met Timo reis ik door Bolivia en Peru. De Inca trail mag natuurlijk niet op mijn lijstje ontbreken ;-) Het is nog even wachten, maar dan hoop ik actief gebruik te kunnen maken van deze reisblog. Alvast veel lees- en kijkplezier toegewenst! Tamar

Actief sinds 13 Sept. 2017
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 8636

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2017 - 15 December 2017

Zuid Amerika

Landen bezocht: