San pedro de Atacama en Salar de Uyuni - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Tamar Pakvis - WaarBenJij.nu San pedro de Atacama en Salar de Uyuni - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Tamar Pakvis - WaarBenJij.nu

San pedro de Atacama en Salar de Uyuni

Blijf op de hoogte en volg Tamar

22 Oktober 2017 | Chili, San Pedro de Atacama

¡Hola!

Het is tijd voor een update vanuit Zuid-Amerika! Mijn moeder en ik hebben een hele mooie, fantastische maar zeer intensieve eerste vakantie week achter de rug. Waar te beginnen..

Op 12 oktober vlogen we naar San pedro de Atacama. Dit woestijndorpje is in het noorden van Chili en ligt op 2400 meter hoogte. De hoogte voelen we wel een beetje. We zijn sneler kortademig (bij inspanning) en ik ben wat licht in mijn hoofd. Er werd ons geadviseerd veel water te drinken, voldoende rust te nemen en coca thee te drinken. Dus dat doen we dan ook! De dag erna voelden we ons al beter en bezochten we aan het eind van de middag de moonvalley. Tijdens deze excursie zagen we het binnenland van de Atacama woestijn met prachtige vergezichten.

De dag ging het feest pas echt beginnen: de 4-daagse Salar de Uyuni trip ging van start. Tijdens onze reis met Atacama Mistica leerden we een Amerikaans stel kennen, Sarah en Armand. Twee gezellige jonge mensen die ons ook goed geholpen hebben toen we ziek waren. Want o..o.. wat hadden we een last van de hoogte! Hoofdpijn, duizelig en misselijk. De eerste dag ging het met mij fout en mijn moeder was de volgende dag aan de beurt. We stegen op de eerste dag ook van 2400 meter naar 4900 om op 4300 meter te gaan slapen (!!!) Vooral het slapen op hoogte trok mijn lichaam niet.

Ondanks de hoogteziekte hebben we allebei kunnen genieten van het prachtige uitzicht. We hebben verschillende kleuren lagunas gezien (o.a Lugana Blanca, laguna verde, laguna del colores). We hebben bijzondere rotsformaties gezien, de fantastisch mooie kleuren in de bergen en natuurlijk de zoutvlakte welke niet mag ontbreken. Dit soort natuurschoon heb ik nog nooit gezien... Zo mooi!

Na vier dagen kwamen we weer aan bij San Pedro. Moe maar voldaan!
's Avonds hadden we een excursie geboekt om sterren te bekijken. Moe als we waren tóch gedaan, maar we bleken dit bij een verkeerde organisatie te hebben geboekt. De Atacama woestijn is dé plek op aarde om sterren van zeer dichtbij te kunnen bekijken (vanwege de hoogte en de droogte). Het heeft daarom ook een groot onderzoekslab, waar sterrenkundigen veel over kunnen vertellen aan toeristen. Tsja.. lieten we nou net het verkeerde hebben geboekt met slechte telescopen.. Vette pech, want de juiste excursie hadden we ver van tevoren moeten reserveren. Jammer dan!

De dag erna vlogen we naar het merengebied van Chili: Temuco-Melipeuco-Pucón. Een kleine week meren, vulkanen en ontspannennnn.. Hier later meer over!

¡Ciao y hasta pronto!




  • 22 Oktober 2017 - 09:15

    Nelke:

    Lieve Tamar en Anita,
    Fantastisch allemaal. Ik geniet van jullie foto's en deze verhalen.
    Veel plezier en goede reis verder!
    Lieve groetjes,
    Nelke

  • 22 Oktober 2017 - 23:19

    Tamar Pakvis:

    Dankjewel Nelke,

    Leuk dat je ons volgt!

    Liefs, Anita en Tamar

  • 23 Oktober 2017 - 10:34

    Ada Van Dam:

    Hallo Tamar en Anita,

    Wat een mooie reis beleven jullie. Prachtige foto's foto's van woestijn, lagunes en rotsformaties! Heel ander stukje wereld, dat kun je zien.
    Wat hebben jullie leuke kleurrijke haarband en hoedje! Staat jullie goed.
    Nog een mooie week samen en verdere reis. Groeten, xx Ada

  • 23 Oktober 2017 - 11:46

    Els Van Noord:

    Wat een bijzondere reis maken jullie !
    Mooie foto's ! Fijne dagen nog samen en blijf genieten !
    Groeten, Els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamar

Lieve familie, vrienden en collega's, Binnenkort is het zover.. Op 10 oktober begint mijn reis door Zuid-Amerika! In 9,5 week tijd ga ik backpacken door Chili, Argentinië, Bolivia en Peru. De reis start met mijn moeder in Chili. Mijn moeder? Ja! Mijn moeder! Gaaf hè? Ze is nog nooit buiten Europa op vakantie geweest, dus het zal een grote cultuurshock gaan worden.. Ik denk trouwens voor ons allebei. Ondanks de verre vlucht en de Spaanse taal, verwacht ik dat we het samen erg leuk gaan hebben en een bijzonder mooi land gaan ontdekken :-) Na twee weken Chili, vliegt mijn moeder weer terug naar Nederland en vlieg ik door naar Buenos Aires-Argentinië. In Buenos Aires sluit ik mij voor 3,5 week aan bij een groepsreis met Djoser. Patagonië lijkt me fan-tas-tisch en ik ben ook erg benieuwd naar de watervallen van Iguazu! Na dit avontuur te hebben meegemaakt, vlieg ik door naar la Paz-Bolivia. In la Paz zal ik na 6 weken backpacken Timo weer kunnen omhelzen :-D Samen met Timo reis ik door Bolivia en Peru. De Inca trail mag natuurlijk niet op mijn lijstje ontbreken ;-) Het is nog even wachten, maar dan hoop ik actief gebruik te kunnen maken van deze reisblog. Alvast veel lees- en kijkplezier toegewenst! Tamar

Actief sinds 13 Sept. 2017
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 8646

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2017 - 15 December 2017

Zuid Amerika

Landen bezocht: