Mijn laatste week in Argentinië - Reisverslag uit Iguaçu, Brazilië van Tamar Pakvis - WaarBenJij.nu Mijn laatste week in Argentinië - Reisverslag uit Iguaçu, Brazilië van Tamar Pakvis - WaarBenJij.nu

Mijn laatste week in Argentinië

Blijf op de hoogte en volg Tamar

17 November 2017 | Brazilië, Iguaçu

Wat gaat de tijd nu snel zeg! Mijn laatste week in Argentinië zit er bijna op. Vandaag vlieg ik vanaf Iguazu naar Buenos Aires om morgen naar la Paz (Bolivia) toe te gaan. Dat vind ik heel spannend om 2 redenen: 1) de luchthaven van la Paz ligt op 4000 meter hoogte en dat is een goed recept voor hoogteziekte en 2) ik zie Timo weer (!!!) Dat laatste is natuurlijk geen vervelende spanning. Laat ik me daar maar op focussen en hopen dat ik snel acclimatiseer.

Maar eerst terugblikken. Ik was gestopt in Ushuaia bij de pinguïns. Met nog twee andere dames ben ik met de bus en boot richting pinguïn eiland gegaan. Er zijn 3 soorten pinguïns op het eiland: de Kingpinguïn, de Gentoo pinguïn en de Magellanic pinguïn. De Kingpinguïn is zeer speciaal, want deze pinguïn soort leeft op Antartica en is pas sinds een paar jaar op dit eiland gekomen. De reden is nog onduidelijk, misschien door het warmere klimaat, misschien doordat er minder natuurlijke vijanden op het eiland zijn of misschien ook gewoon verdwaald.. het is in ieder geval niet zo'n gunstig klimaat voor de Kingpinguïn, want ze kunnen niet goed leven in de "warmte" van de vuurland regio (toen ik er was, was het 3 graden). Velen sterven er ook, helaas. Maar wie weet wat de evolutie doet en hebben ze het vermogen om zich aan te passen. Ik vind deze dieren in ieder geval bijzonder leuk!

Na 3 dagen Ushuaia en tot rust komen, vlogen we weer terug naar Buenos Aires. Daar bleven we 1 dag en heb ik met 1 man en 2 dames een Tango dansles gevolgd. Het is dat ík degene was die dit graag wilde, anders waren ze niet meegegaan (hihi). In het vliegtuig sprak ik een Argentijnse vrouw aan die in de muziekwereld zit. Zij gaf mij haar telefoonnummer, zodat we een lokale tango les konden volgen en zij de gegevens kon doorgeven aan ons. Totaal niet toeristisch en daardoor heel eigen.. onwijs leuk! Zelfs de jongen die niet van dansen houdt, vond het een leuke ervaring.

En toen...Iguazu...Ja, wat moet ik daar nu over zeggen. Deze watervallen zou iedereen een keer in zn leven gezien moeten hebben. Je loopt midden in de jungle en tussen de tropische dieren naar de watervallen toe. Onwijs mooi! De eerste dag hebben we de Braziliaanse kant gezien en "gedoucht" bij de grootste waterval. De volgende dag de Argentijnse kant bewandeld. Deze kant is groter: daar kan je een volle dag rondlopen zonder je te vervelen. Deze dag begon ik met een boottocht over het wilde water, waarbij ik 3 waterval douches heb gehad. Een ervaring om nooit meer te vergeten!

Ik ben nu 5,5 week op reis en dat betekent dat ik alweer over de helft van mijn reis ben. En er zijn nog zoveel mooie dingen te zien: la paz, copacabana, cusco, incatrail, arequipa, colca canyon etc. En dat alles samen met Timo. Zin in!

Tot snel in Bolivia! ¡Hasta pronto!

  • 17 November 2017 - 17:23

    Anita:

    Wat een geweldige reis

  • 17 November 2017 - 19:21

    Nelke:

    Fantastisch Tamar, dank je! Genietse samen met Timo.
    Lieve groetjes,
    Nelke

  • 18 November 2017 - 08:04

    Lenneke Campo:

    Ha Tamar, heerlijk om je ervaringen zo mee te lezen en een 'heel' klein stukje te mogen mee proeven van je bijzondere reis! Wij mogen Timo zo een 'heel' klein stukje dichterbij jou brengen

  • 18 November 2017 - 12:51

    Ruud En Bea:

    Zeker mooi die watervallen. Jij beleeft heel wat moois en wij beleven het op afstand mee.
    Een fijne vakantie met Timo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamar

Lieve familie, vrienden en collega's, Binnenkort is het zover.. Op 10 oktober begint mijn reis door Zuid-Amerika! In 9,5 week tijd ga ik backpacken door Chili, Argentinië, Bolivia en Peru. De reis start met mijn moeder in Chili. Mijn moeder? Ja! Mijn moeder! Gaaf hè? Ze is nog nooit buiten Europa op vakantie geweest, dus het zal een grote cultuurshock gaan worden.. Ik denk trouwens voor ons allebei. Ondanks de verre vlucht en de Spaanse taal, verwacht ik dat we het samen erg leuk gaan hebben en een bijzonder mooi land gaan ontdekken :-) Na twee weken Chili, vliegt mijn moeder weer terug naar Nederland en vlieg ik door naar Buenos Aires-Argentinië. In Buenos Aires sluit ik mij voor 3,5 week aan bij een groepsreis met Djoser. Patagonië lijkt me fan-tas-tisch en ik ben ook erg benieuwd naar de watervallen van Iguazu! Na dit avontuur te hebben meegemaakt, vlieg ik door naar la Paz-Bolivia. In la Paz zal ik na 6 weken backpacken Timo weer kunnen omhelzen :-D Samen met Timo reis ik door Bolivia en Peru. De Inca trail mag natuurlijk niet op mijn lijstje ontbreken ;-) Het is nog even wachten, maar dan hoop ik actief gebruik te kunnen maken van deze reisblog. Alvast veel lees- en kijkplezier toegewenst! Tamar

Actief sinds 13 Sept. 2017
Verslag gelezen: 536
Totaal aantal bezoekers 8632

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2017 - 15 December 2017

Zuid Amerika

Landen bezocht: